Transportakte is een ander woord voor leveringsakte. Na het tekenen van de koopovereenkomst is het huis nog niet van eigenaar gewisseld. Het huis moet nog officieel worden overgedragen. De notaris regelt alle juridische zaken rondom de overdracht.

Voordat de transportakte gemaakt wordt, heeft de notaris onderzoek gedaan naar de achtergrond van de koper en verkoper, het huis, de hypotheeksituatie en mogelijke bijzonderheden in de gemeente. Ook kijkt de notaris naar de financiële kant van de overdracht. Hij zorgt ervoor dat de bank en de verkoper hun geld krijgen en dat de akte van levering juist wordt opgesteld.

Inschrijving in Kadaster

Als de akte ondertekend is, zorgt de notaris ervoor dat een afschrift van de leveringsakte wordt ingeschreven in de openbare registers van het kadaster. Zo kan iedereen zien dat jij als koper de nieuwe eigenaar van het huis bent.

Waarom Notaris Bas

  • Scherpe prijzen
  • Expertise van Abma Schreurs Notarissen
  • Makkelijk en snel
  • Duidelijk werkplan en heldere tariefopbouw
  • We zitten op meerdere plekken in Noord-Holland
Bas met handen over elkaar

Veelgestelde vragen

Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt over onze diensten of werkwijze.
De meeste vragen beantwoord ik op onze veel-gestelde-vragen pagina.

Inloggen Mijn Dossier